over martin groenewege

Beeldmark​​​​eting

Op het moment dat meerdere ruimtes ingericht worden vanuit de bedrijfsfilosofie kunnen een aantal goed gekozen beelden zorgen dat de klant direct zaken zal willen doen.

Dat moment, het creëren van marketing met goed gekozen beelden in een ruimte, dat is waar ik het voor doe. 

235

klanten

11

landen

15

partners

3498

projecten

Fascinatie

Al in mijn vroege carrière in de grafische wereld, zag ik de kracht van beeld. Beeld is subtiel, maar zet altijd iets in werking.

Het triggert me dat in een supermarkt je oog automatisch naar een bepaald merk getrokken wordt, zonder dat je daar bewust iets over te zeggen hebt. Ik blijf daarin onderzoeken en kijken wat beeld precies kan betekenen.


Ruim 25 jaar geleden heb ik mij gericht op interieur en print en al snel besefte ik dat ik hierin echt alle aspecten van mezelf in kwijt kan.

Dat begon al bij Landal, mijn eerste project waarbij ik met prints bij kon dragen aan de restyling van meerdere parken. Ik was niet alleen de partner die de passende beelden kon leveren, maar ik dacht daadwerkelijk mee over wat er nodig was om de bedrijfsfilosofie echt samen te laten smelten met het interieur.



Verder kijken dan alleen beeld

Bij projecten kijk ik ook naar bouwkundige aspecten om te bepalen welk materiaal het beste geschikt is, de emotie die opgeroepen mag worden en welke aspecten ik nu mis in de ruimte.


Wat wil je uitstralen?
Als ik ergens binnen kom, kijk ik altijd naar de eerste indruk die een bedrijf achterlaat. Hoe gastvrij is de ontvangst, krijg ik meteen een beeld wat dit bedrijf voor mij kan betekenen? Zijn de beelden of kunstwerken passend bij wat dit bedrijf uit wil stralen?


Kunst of print
Bij een opdracht van een bekende landelijke facilitaire dienstverlener, hing er overal kunst in het gebouw die wel gevoel, maar geen emotie over het bedrijf opriep. Ik heb gekeken naar wat de verschillende diensten van het bedrijf waren, zoals catering, wasserette en schoonmaak. Op basis daarvan heb ik gekozen voor detailshots van enthousiast werkende mensen op grote panelen, zodat je direct bij binnenkomst voelde dat dit bedrijf met aandacht en zorg werkte. 



Populai​​​​r of b​​​​ij h​​​​et bedrijf passend​​​​

Bij een bekende projectinrichter kreeg ik de vraag om een print te verzorgen voor een wand van 6x6 meter. De wens van de projectinrichter ging naar een wand met een foto van een ambachtsman als meubelmaker. Dat vond hij passend bij de industriële look van de nieuwe showroom.

In ons eerste gesprek vroeg ik of hun bedrijf daadwerkelijk zelf de meubels maakten en wat er verder voor ze van belang was.

Ik keek rond in de industriële ruimte en zag zelf een print voor me van de binnenkant van een industrieel pand waar ze elke maand hun populairste bank voor konden zetten. Niet alleen voor een ruimtelijker effect, maar vooral omdat het ook passend was in de ruimte waarin ze zaten. Een beeld van een leerbewerker was in dit geval niet kloppend, omdat ze de banken dus niet zelf maakten.

De simpele oplossing om de bank voor de wand neer te zetten en niet in de foto te integreren zorgde ervoor dat ze elke maand zonder extra kosten konden afwisselen.

hoe martin te werk gaat

onderzoeken

In gesprek met elkaar sparren we samen over je wensen en ideeën. Ik kijk naar de mogelijkheden in de ruimte, welke materialen we kunnen toepassen in het interieur. Ik bereken de kosten en maak een plan van aanpak. Met dit advies kan jij intern direct aan de slag.   

concepten

Voor welke stijl en look & feel gaan we kiezen of is er al gekozen? Uit welke materialen kies je dan? Samen met jou, de interieur architect en de projectinrichter, maken we een plan en stellen we vast wat er bij de visie en huisstijl van je bedrijf past.  

verbeelden

Komen de tekening en ontwerp vanaf de stylist of architect? Of regel ik het voor je? In beide gevallen komt een duidelijk verhaal over hoe, wat en waar ik wat ik doe in het interieur. Zodat jij en je medewerkers weten welke voorstellen we tot op detail gaan uitwerken.

realiseren

In deze fase gaan we aan de slag. Ik kies de juiste mensen en partners om in de afgesproken tijd het project succesvol te realiseren. Natuurlijk binnen het afgesproken budget en planning. Tijdens het hele project ben ik je gesprekspartner en houden we intensief contact.  

klanten waar ik mee heb gewerkt

Jouw idee werkelijkheid laten worden?

Een onderscheidend concept neerzetten is niet altijd gemakkelijk. Je wilt 100% tevreden zijn over het resultaat. Daarom stopt Martin pas als het perfecte beeld is gevonden en uitgevoerd.


Wil jij je idee omzetten in werkelijkheid? Meer gasten naar je bedrijf toetrekken met een onvergetelijk interieur?

© Martin Groenewege 2020 - 2023. Website gerealiseerd door Gouden Website   |   Martingroenewege.nl is een onderdeel van Tachup.